Pages

Ahad, 19 Februari 2012

Kisah Pada Suatu Petang


As- salam..

 Lame tak update entry baru..arini bawu berkesempatan sebab dua-dua test  dah selesai!! alhamdulilah.. well  tak mau lah cter pasal test uh errrr pengajaran for me actually.....ok readersku sekalian... how's your day?? oh yaa lupa lak nak wish tenkiu sesangat kat follower baru!! welcome to my blog.. hahaha best bace blog korang..interesting and i learn something new...

Hmm arini saya terjumpa sorang budak perempuan nih, saya tengok dia duduk sorang-sorang kat playground uh,melayan perasaan agaknye kot, so nak ilangkan bohsan sy gi la borak-borak ngan dia,tanye itu ini... tapi lepas dia balik, air mata saya semakin laju menitis..ntahlah..tiba-tiba lak emosional ahahaha mungkin saya jenis y sensitif  that why cepat touching kot. ini antara coversation saya dengan dia, actually panjang..tapi bile saya flasback ni,saya tulis simple je.. hope korang faham la yew...

'' hai dik.. nape dok sorang-sorang je nih?"
'' haha saje-saje  kak..''
'' tak kuar gi mana-mana kew?" 
" hmm ntah lah.. abes dah tak da sape nak bawak, nak keluar macam mana....'' 
'' ooo yekew, bestu parents tak bawak gi jalan-jalan? "
" hurmmm.............   buat pe gi jalan-jalan tapi nak cepat-cepat balik.. camtuh bek tak payah gi!"
"huh??(actually time ni sy mmg peliks tapi makin curious lak) eh.. nape lak cakap cam uh?" ok what parents nak bawak keluar, akak ni tak da chance tau.."
" tak best!! ktew  nak mak ngan ayah da skali.. nak makan kat luar same-same, nak jalan same-same... kte tak selalu dapat cam uh..."
"loaaa.. takbek cakap cam uh,abestu sape  lak yang nak bawak adik kluar kalau bukan parents??"
".....ayah....tapi mak tak nak ikut... tak best..ayah mesti nak cepat je itu tak boleh..ini tak boleh...''
'' lek2 laa dik..pe de hal..pakwe kan ade, gi je laa kluar ngan pakwe.. alahaii melambak kot budak-budak gi dating"
" feel kluar dating dengan kluar ngan parents tak same kak... hati tetap rasa len,rse 'happy' uh takkan same...lagipon dating,macam-macam ley jadi,kalau dengan parents selamat...."
''...ooooooo...ha'ah la ek..ye tak yew jugak......" 


Bile dengar ayat terakhir budak uh..saya terus kematian kata-kata. yurp memang ada rasional dan memang betol  pon ape yang dia cakap uh... saya tengok keadaan sekelililng saya, dekat satu pondok kat playground uh ada couple yang tengah dating,ciap bertepuk tampar lagi... ada pulak yang dating kat atas motor..yang ni wat saya ketawa geli hati jee...paling tak boley blah bila topi keledar si awek jatuh tergolek-golek sampi masuk dalam longkang besar kat playground uh..last2 pakwe dia ajak blah dari situ..maybe bengang kot!! hahaha  and mata saya juga melihat aksi kanak-kanak lelaki dan perempuan yang leka bermain dekat sini,sambil diperhatikan mak dorang... Bestnya!!untunglah.....tapi saya hairan sangat dengan parents budak perempuan yang saya borak-borak nih..  nape la susah sangat nak kluar jalan-jalan dengan family dy?? beruntunglahh dapat anak macam tuh..zaman sekarang mana nak cekau lagi budak macam ni pak cik and mak cik oii?? xkan lah buzy sangat kot.. err nak kena beli dengan duit jugak kew setakat nak dapat secebis moments uh??

Hmm mungkin ramai remaja kat luar sana, tak seperti situasi macam budak uh..BERSYUKURLAH KORANG YEW!! tapi ada jugak yang  "tak serupa tapi sama macam budak nih" . kan?  kadang-kadang tak perlu duit atau material yang banyak sangat..cukup lah takat KASIH SAYANG@ATTENTION yang diberi, its more than enough actually. Kasih sayang  daripada sumber yang halal(parents) dengan kasih sayang daripada sumber yang tidak diredhai ALLAH memang tak sama feelnya... jangan tipu la,tanye kat hati tuh betol ke tak??  cuba pejamkan mata.. then bayangkan time kita baby dulu, parents kita dukung,peluk cium,usap bagaih...pe kita rase time tengok diri kita macam uh??  dan apa pulak rasa bila kita duduk dengan orang len? kita tak kenal sangat pon dia ,dia pon  bukan milik mutlak...entah esok lusa dia juga akan tinggalkan kita..yelah mane kita tau what's will happens on future... SURE FEEL UH Tetap  TAK SAMA KAN!!...

hmmm ntah laa time ni bawu saya dapat rasa,camna feel kawan saya yang asyik tertunggu-tunngu bila parents dy nak jenguk dy kat hostel,kjap pon jadilah...tapi....ttp x da gak... haisy macam-macam lagi lah  ... tapi pape pon sebagai anak,kita memang wajib taat dan berbuat baik kepada ibu bapa even kadang-kadang dorang tak adil kat kita, InsyaALLAH  selagi mana kita wat baik,selagi itulah rezeki tak kan putus... Sesungguhnya, ALLAH lebih mengetahui dan lebih berhak atas segala-galanya, kerana di akhirat nanti masing-masing akan di hisab amalanya dan akan dipersoalkan dengan amanah yang diberi...asalkan jangan kita y menghukum.. =)

5 ulasan:

  1. Balasan
    1. kan..kan.. last2 kita tetap balik kepada family jgak...

      Padam
  2. betul tu...klu yg len tu komfom ilang terus tapi tak pd family...

    *jom tgk gmba yg sy ckpkn tu...hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. yurp..mostly cam tuh laa..hahah dah tgok dah..kelakar lah...tapi tak kemek hati pon... geli hati da la :-P

      Padam
  3. jgn kemek ati tau...gurau2 je...hehehe

    =)

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...